onsdag 5 januari 2011

Slät hy snabbt!

När jag snabbt och enkelt vill göra en slät och fin hy på en bild i Photoshop, använder jag mig av ett filter som heter "Surface Blur". 


Jag börjar med att klicka på Layer - Duplicate Layer. När jag har duplicerat lagret klickar jag "bort" det övre lagret så att det inte syns (klicka på det lilla ögat till vänster). Klicka på det undre lagret och gå sedan in på Filter - Blur - Surface Blur. Nu kommer hela bilden att bli oskarp, det är nu du bara ska titta på hur huden ser ut. Ställ in inställningarna så att huden ser slät och fin ut och klicka på OK. 


När du har gjort detta klickar du fram så att du ser det övre lagret igen (klicka på samma ställe som du gjorde när du gjorde lagret osynligt). Nu kommer bilden att se ut precis som den gjorde från början. Se till att du har det övre lagret markerat och börja sedan sudda överallt där det bara är hud. Se upp för att sudda på ögon,mun m.m. När du tycker att det ser bra ut är bilden färdig!






Resultat:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar